Odchudzanie Trening Uroda Zdrowie

Spalanie tłuszczu – jak skutecznie stracić brzuch i nie tylko? Poznaj sprawdzone sposoby!

lipoliza

Spalanie tłuszczu, temat ten stał się niezwykle powszechny zarówno wśród kobiet jak i mężczyzn. Skuteczne odchudzanie czasem wydaje się być niemożliwe. Zarówno ostra dieta odchudzająca, jak i wyczerpujące ćwiczenia odchudzające, nie zawsze przynoszą upragnione rezultaty. Odchudzanie potrafi być naprawdę niewdzięczne, a pytanie jak stracić brzuch często zdaje się być jednym z najtrudniejszych pytań egzystencjalnych. Niestety, nadwaga nie jest powodem do żartów. To poważne zagrożenie dla zdrowia, a nawet życia.

Spalanie tłuszczu – kiedy trzeba zacząć się martwić?

Istnieje kilka cech charakterystycznych nadmiaru tkanki tłuszczowej, które powinny być powodem do niepokoju i podjęcia próby odchudzania. Należą do nich:

  • otyłość – ogólna nadwaga świadczy o nadmiarze tłuszczu w organizmie.
  • zawyżony cholesterol – także osoby szczupłe mogą być zagrożone chorobami spowodowanymi nadmiarem złych tłuszczów. Aby przekonać się, jaki poziom cholesterolu jest w naszej krwi, należy wykonać odpowiednie badania.
  • za dużo centymetrów w talii – jak mówią specjaliści, wymiary talii świadczą o tym, w jakim stanie znajdują się nasze organy wewnętrzne. Jeżeli talia jest zbyt szeroka, możliwe, że nasz narządy są otłuszczone, co grozi wieloma poważnymi chorobami.

Sposób na spalanie tłuszczu dietą

Dieta to podstawa! Im szybciej pogodzisz się z tym faktem, tym szybciej osiągniesz upragniony cel. W spalaniu tłuszczu nie ma drogi na skróty! Specjaliści twierdzą, że odpowiednie odżywianie to 70% sukcesu, zaś trening to pozostałe 30%. Zdarza się także usłyszeć, że dieta to nawet 80% rezultatu. Co jest najważniejsze w próbie zmiany sposobu odżywiania? Staraj się zrozumieć, że zdrowe odżywianie to nie tylko wygląd, ale przede wszystkim troska o dobrą kondycję i samopoczucie. Postaraj się nie katować się drakońską dietą, lecz raz na zawsze wyeliminuj szkodliwe nawyki.

Przede wszystkim unikaj słodyczy i pożywienia ze sztucznymi barwnikami i konserwantami. Uważaj na cukier, który zawarty jest nie tylko w słodkich produktach.

Ćwiczenia na spalanie tłuszczu

Spalanie tłuszczu wymaga od nas nie tylko systematycznej, ciężkiej pracy, ale także odpowiedniej wiedzy. Aby trening był efektywny, musi być wykonany w odpowiedni sposób. Przede wszystkim zapomnij o cudownych ćwiczeniach, dzięki którym wystarczy tylko 15 minut dziennie by cieszyć się nową sylwetką. Wszystko zależy oczywiście od intensywności i rodzaju wykonywanych ćwiczeń. Przyjmuje się jednak, że tłuszcz zaczyna być spalany dopiero po ok. 30 minutach od rozpoczęcia aktywności fizycznej. Odstępstwem od tej reguły jest tabata – zestaw ćwiczeń powtarzanych w 8 seriach po 20 sekund, z 10 sekundową przerwą między każdą serią. Taki wysiłek dedykowany jest jednak osobom o przynajmniej średnio zaawansowanej kondycji, ponieważ rezultaty widoczne są jedynie wtedy, gdy ćwiczenia wykonywane są na 100%.

Osobom początkującym zaleca się tradycyjne bieganie, które z czasem możemy modyfikować, stosując niekiedy przyśpieszenia i zwolnienia tempa. Trening interwałowy jest zdecydowanie najlepszym eliminatorem tłuszczu.

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj aby dodac komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *