Odchudzanie Trening Zdrowie

Nordic walking, czyli maszerowanie z kijkami po zdrowie

nordic walking

Widok osób maszerujących z zapiętymi do dłoni kijkami nie dziwi już nikogo. Mowa oczywiście o nordic walking. Choć na początku był to wyśmiewany rodzaj aktywności fizycznej, szybko okazało się, że niesie za sobą ogromne zdrowotne korzyści, dlatego zyskał tak dużo fanów. Aby nordic walking był efektywny, konieczna jest znajomość odpowiedniej techniki chodzenia. Sprawdźmy zatem, jak prawidłowo maszerować z kijkami.

Nordic walking – na czym dokładnie polega?

Nordic walking to technika marszu, w której wykorzystujemy specjalne kijki z zapięciami.  Przypomina narciarstwo biegowe, ale bez nart – łączy w sobie pracę nóg i pracę rąk. Jest to doskonała forma aktywności fizycznej dla każdego. Nordic walking chętnie uprawiają seniorzy, jak i młode osoby.

Na początek skompletuj sprzęt

Sprzęt, czyli kijki do marszu to oczywiście podstawa. Skonstruowane są z wytrzymałych, ale jednocześnie lekkich materiałów (aluminium, włókno szklane i węglowe), mają także wymienne końcówki, które dotykają do podłoża. Posiadają również specjalny uchwyt na dłoń (rękawiczki), dzięki czemu jest ona połączona z kijkiem. Wybierając kijki, warto sprawdzić, czy rękojeść jest wygodna. Długość kijków jest regulowana, najlepiej gdy ustawimy ją tak, aby stanowiły 65% naszego wzrostu.

Jaki strój do nordic walking?

Strój do uprawiania nordic walking musi być przede wszystkim wygodny, aby nie ograniczał naszych ruchów. Podstawą są oczywiście buty sportowe. Najlepiej wybrać takie z grubą i wyprofilowaną podeszwą. W celu wybrania odpowiedniego stroju, najlepiej wybrać się do sklepu sportowego. Nordic walking można uprawiać przez cały rok, dlatego najlepiej zaopatrzyć się w trzy warstwy odzieży – bieliznę termoaktywną, t-shirt, bluzę sportową, spodnie dresowe i kurtkę przeciwdeszczową.

Technika nordic walking

  • kroki powinniśmy stawiać od pięty, przez śródstopie na palcach kończąc, nasze kroki powinny być trochę dłuższe niż te, jakie stawiamy podczas normalnego chodzenia;
  • nasza sylwetka musi być wyprostowana, łokcie rozluźnione, lekko ugięte;
  • ręce i nogi pracują naprzemiennie, np. prawa noga – lewa ręka;
  • dłoń, która jest z przodu zostaje zamknięta, dłoń trzymana z tyłu musi być otwarta;
  • ruch rąk musi być długi, z prawie wyciągniętymi ramionami.

Zalety nordic walking:

  • marsz z kijkami angażuje do pracy 90% mięśni w naszym ciele,
  • nie obciąża mocno stawów,
  • rozluźnia mięśnie barków i szyi,
  • wpływa na utrzymywanie prawidłowej postawy ciała,
  • wzmacnia mięśnie całego ciała,
  • regularne marsze zwiększają naszą wytrzymałość i kondycję fizyczną,
  • wzmacnia układ krwionośny,
  • wspomaga proces odchudzania,
  • poprawia wydolność organizmu.

Nordic walking można z powodzeniem uprawiać bez względu na wiek. Ten rodzaj aktywności fizycznej doskonale wpływa na nasze zdrowie i samopoczucie poprzez poprawę wydolności całego organizmu. To doskonały sport dla osób, które nie chcą mocno obciążać swoich stawów. Do nordic walking warto jednak podejść profesjonalnie i zapoznać się z odpowiednią techniką chodzenia oraz zaopatrzyć się w dobry sprzęt oraz strój. Jeśli brakuje Ci ruchu, to zacznij maszerować z kijkami po zdrowie, a szybko poczujesz się lepiej!

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj aby dodac komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *