Na topie

Wykorzystanie czatbotów w komunikacji wizerunkowej. Nowy sposób na komunikację z klientem. Jak działa, jak go wykorzystać?

czatbot a budowanie wizerunku firmy marketer+

Budowanie wizerunku firmy to jeden z fundamentów każdej marki. Na wizerunek firmy ogromny wpływ ma sposób docierania do potencjalnych klientów, a także komunikacja. Ostatnimi czasy popularnym narzędziem do komunikacji z klientem stały się czatboty. Jak działają okna dialogowe i dlaczego ich obecność ma tak duże znaczenie dla wizerunku marki?

Jak wygląda budowanie wizerunku firmy?

Na to, jak marka będzie postrzegana przez potencjalnych klientów, ma wpływ bardzo wiele czynników. Liczy się nie tylko to, co sprzedaje, ale również jej obecność na różnych mediach społecznościowych i wykorzystanie wszystkich możliwych kanałów komunikacji. Do działań wizerunkowych należą billboardy, wszelkie spoty telewizyjne, content marketing czy obecność na różnych portalach społecznościowych i aktywne prowadzenie kont. To wszystko składa się na wizerunek firmy, a każdy z tych czynników ma wpływ na to, jak postrzegana jest w oczach klientów. Więcej na temat komunikacji wizerunkowej dowiesz się z magazynu Marketer+.

Czatbot jako nowy sposób komunikacji

Do wszelkich elementów budujących wizerunek firmy w ostatnim czasie dołączył również czatbot. Jest to aplikacja wykorzystująca Messenger bądź jakikolwiek inny komunikator. Po wejściu na stronę pojawia się okienko do konwersacji, działające na zasadzie sztucznej inteligencji. Jest to usługa, która po raz pierwszy pojawiła się na platformie Facebooka w 2016 roku. Język, w jakim będzie prowadzona rozmowa, zależy od jego twórcy, jednak algorytm wprowadzony do czatbota, poza samym prowadzeniem konwersacji jest w stanie wysyłać również zdjęcia, gify, linki do stron czy pliki dźwiękowe. Zapamiętuje również swoich rozmówców, dzięki czemu może dostosować ścieżkę rozmowy do klienta, a także przesłać mu dodatkowe informacje z branży czy newsletter.

Wykorzystanie czatbota a pozyskiwanie nowych klientów

Pojawiające się na stronie okno dialogowe dla wielu użytkowników okaże się wygodniejszą formą komunikacji. Dodatkowo czatbot wysyła odpowiedź klientowi w sposób automatyczny, zatem ten nie musi już oczekiwać na uzyskanie informacji, tak jak to było w przypadku osobowej obsługi klienta. To znacznie zwiększa poziom zadowolenia z obsługi, a także przyspiesza komunikację, co w efekcie także wpływa na prędkość sprzedaży. Co więcej, oprócz wprowadzenia algorytmu odpowiedzi na pytania standardowe i często powtarzające się, które skutecznie odciążają zespół do spraw obsługi klienta, czatbot może automatycznie przekierowywać do moderatora w przypadku pojawienia się pytania niestandardowego. Dzięki temu następuje płynne przejście pomiędzy wykorzystaniem nowej technologii a tradycyjną komunikacją z klientem.

Podtrzymanie kontaktu z klientem i zatrzymanie go na witrynie

Im dłuższy czas obecności klienta na stronie, tym większe szanse na jego dalsze zakupy. Czatboty to także doskonałe narzędzie do tego, aby zainteresować klienta i zatrzymać go na domenie jak najdłużej. Dzięki umiejętności dodawania aspektów nieformalnych do rozmowy – na przykład obrazków, konkursów, quizów itp. czatbot nie tylko pomaga w pozyskiwaniu klienta, ale również utrzymuje jego zainteresowanie i zaangażowanie na wysokim poziomie.

Sztuczna inteligencja pełna prawdziwej empatii

Wydawać by się mogło, że rozmowa ze sztuczną inteligencją nie należy do przyjemnych, dodatkowo jest niedoskonała, a osoba po drugiej stronie odczuwa, że ma do czynienia z “maszyną”. Nic bardziej mylnego. Charakter czatbota zależy od jego twórców. Może zostać zaprogramowany w taki sposób, aby okazywał współczucie, pocieszał czy żartował, dodatkowo korzystając z języka charakterystycznego dla marki. Więcej na temat czatbotów i ich zastosowania znajdziesz w magazynie Marketer+.

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj aby dodac komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *